Darinko Kosor, Vladimir Ferdelji i Josip Budimir na konferenciji za novinare održanoj u srijedu 16. listopada u oštro su se usprotivili monetizaciji autocesta. Predložili su da država krene u restrukturiranje koje bi se odvijalo u četiri koraka: prvo bi trebalo spojiti HAC i ARZ, zatim promijeniti sustav naplate uvođenjem vinjeta, preusmjeriti teretni promet na autoceste te reprogramirati kreditne obveze.
– Spajanjem HAC-a i ARZ-a došli bi do smanjenja broja zaposlenih na europski standard od 2 zaposlena na kilometar autoceste, što bi značilo uštedu od 240 milijuna kuna, dok bi sinergija u operativnim troškovima donijela uštedu od 60 milijuna, znači ukupno je to 300 milijuna – istaknuo je ekonomski strateg HSLS-a Josip Budimir, te dodao kako bi promjenom sustava naplate prihodi od cestarine povećani za 10% odnosno za 180 milijuna kuna.
– Slovenci imaju 600 kilometara autocesta, a imaju deset puta veći promet od Hrvatske. Za to su zaslužne vinjete. Kod nas na sustavu naplate radi 850 ljudi. HAC ima 3,2 zaposlena po km autoceste, ARZ 4,2 dok je, primjerice, u BINA Istri 1,5, a u Autocesti Zagreb–Macelj 2,2. EU standard je 1,8 zaposlenih i jasno da promjena mora doći i u tom dijelu, istaknuo je Vladimir Ferdelji.