Ušminkali smo vlastito dvorište; što smo zanemarili!?

Facebooktwittergoogle_plus

“Ušminkali smo vlastito dvorište; što smo zanemarili!?” tema je tiskovna konferencije splitskog HSLS-a održana 01. veljače 2013. godine u Splitu. Na tiskovnoj konferenciju govorio je Tonći Blažević,dipl. ing. – predsjednik HSLS-a Ogranka Split.

U Splitu u zadnja dva mandata kroz komunalnu izgradnju vlasti su, kao glavne projekte, uredile Rivu i završavaju Zapadnu obalu. Uprave Splita potrošile su 175 milijuna kuna sredstava poreznih obveznika da bismo uljepšali naše dvorište. Bilo je puno polemika o načinu izvedbe, o troškovima, a i o samoj korisnosti izvedenog za razvoj Grada.

Što je zanemareno kroz to vrijeme? Što je davno započeto, a još nije završeno? Da li su prioriteti bili pravi?

Odabrali smo četiri bitna gradska pravca i kroz kratki prikaz što se s njihovom izgradnjom događalo u proteklih osam godina želimo ukazati na vrludanje gradske politike u komunalnoj izgradnji u kojoj očito vlada princip: Sad ćemo po mome, a papir ionako sve podnosi. Kriza jest suzila mogućnosti, ali kriza nije opravdanje da se toliko zanemare bitni gradski komunalni zahvati osobito u cestogradnji.

 

  1. 1.VUKOVARSKA ULICA: predstavlja jedan od tri značajnija pravca koji se radijalno pružaju od samog centra Grada. Izgradnja poteza od Lovrinačke do Puta Kamena ( 1km) te spoja preko Šina i nadvožnjaka na Bračku bila je financirana kroz municipalne obveznice ( često ćemo ih spominjati slijedećih godina) u vrijednosti izgradnje od 60 milijuna kuna. Od spoja na Bračku odavno ništa, dio do trgovačkog centra i danas je gradsko ruglo, a utrošeno je više od 30 milijuna kuna. U zadnje 3 godine samo manji dio tog iznosa( 30%). Plan za naredne tri godine je 50 milijuna kuna. Očito loša procjena potrebnih sredstava. Treba prvo spojiti Vukovarsku sa Sirobujom i time izlazom iz Grada.
  1. 2.MANĐEROVA ( KAVANJINOVA , BIHAČKA): značajna spojnica zapadnog i istočnog dijela Grada. Procjena potrebnih sredstava iznosila je 23 milijuna kuna. Utrošeno je 12., Uređene su Kavanjinova i Bihaćka i palo je nešto zidova u Manđerovoj. Nova procjena kaže da je potrebno još 23 milijuna kuna. Potez kojega godinama čekamo dug je 200 metara. Sjetimo se Japana i Tsunamija.
  2. 3. BRAČKA ULICA: glavna gradska prometnica, zapadni dio od Put Trstenika do Velebitske u duljini od 860 metara nikad uređen do kraja. Slika zorno prikazuje naša posla. U zadnje tri godine spominje se samo u tekstualnom dijelu Programa komunalne izgradnje bez predviđenih financijskih sredstava. U ovih 8 godina uređen je dio od Velebitske do Žnjanske za 10, 5 miijuna kuna.

 

  1. 4.ZAGORSKI PUT: potez od vitalnog značenja za istočne gradske kotareve (citat iz službenog teksta). Spaja Kocunar, Sućidar; Pujanke i Ravne Njive, Dujmovaču, Neslanovac te Smokovik. Sjeverni dio od mosta do spoja na Put Mostina u dužini od 1 kilometar ne bi bio ni taknut da nije bilo novog trgovačkog centra pa je izvršena prva dionica i utrošeno je 8,4 milijuna kuna. Za Upravu koja se kune u istočne kotareve poražavajuće je da je ovaj pravac ispao i iz tekstualnog dijela plana komunalne izgradnje.

 Uređenje Rive i sad Zapadne obale teško da je pridonijelo razvoju Grada u odnosu na uloženi novac. Otvaranje spomenutih pravaraca rješava mnoge probleme u u povezanosti Grada te otvara prostor za nove investicije (pogotovo Vukovska). Komunalni doprinos od novih investitora će u dobrom dijelu opravdati uložen novac. Uprava u kojoj će sudjelovati HSLS Split kao jedan od osnovnih zadataka imati će dovršavanje bitnih gradskih pravaca kako smo ih i nazvali u službenim dokumentima. Da nam Grad prodiše i da mi Splićani pokažemo ozbiljnost, a ne da s projekta na projekt letimo kao pčelice s cvijeta na cvijet ne kupeći sav nektar.

Povezani sadržaj

Telefon: 01 4810 401
Fax: 01 4810 404
Trg Nikole Zrinskog 17/1, 10 000, Zagreb
hsls@hsls.hr