PROMET SPLIT – ŠTO TO KERUMOVE KABADAHIJE RADE U KOMUNALNIM PODUZEĆIMA

Facebooktwittergoogle_plus


Naziv je tiskovne konferencije Županijske Organizacije HSLS-a Splitsko  dalamtinske županije na kojoj je o navedenoj temi govorio predsjednik  HSLS-ova  županijskog Odbora za gospodarstvo, Tonći Blažević, dipl. ing.

Promet je  komunalno poduzeće u vlasništvu Grada Splita (66%) te Solina, Trogira, Kaštela, Omiša, Klisa i Dugopolja. Promet je  u podjeli komunalnog „kolača“ ( naknada za razne subvencije) ranih 90-tih najgore prošao u odnosu  na ostala poduzeća u Splitu. Dodatno su se godinama povećavale subvencije prema građanima a da se to nije dovoljno pratilo u odnosu vlasnik – Promet.

Promet je godinama u gubicima, a nerazumno ponašanje vlasnika ( prvenstveno Grada Splita) eskalira u ovoj garnituri:

Postignuta visina naknade za razne subvencije je  u startu ove garniture, smanjena za 5 mil.kn. na godišnjem nivou, a ovu godinu se gura prema 15mil.kn u odnosu na prijašnjih 29mil.kn.

Kad znamo da je prvi čovjek Prometa  izjavio da su parkinzi samo opterećenje poduzeća (Parking u Splitu je dan na upravljanje Prometu, a zarada se u cijelom iznosu računa kao godišnja naknada za subvencije građanima  – rang 10 mil.kn) onda se zabrinemo. Dakle, izvor dnevne likvidnosti za poduzeće je problem, a to što plaćanje mirovinskih i zdravstvenih doprinosa kasni par mjeseci  očito nije. Kad sve to znamo,vrijeme da se zabrinemo i zapitamo koga je to trenutna vlast izabrala da u ime stanovnika Splita i okolnih gradova  „drma“ Prometom?!

Kad članica Nadzornog odbora iz reda HSU-a na sjednici N.O.-a ne prihvati izvješće Uprave, a za isto to digne ruku na Gradskom Vijeću i kad znamo da se NO sastaje samo kad zakonski rok pritisne onda je vrijeme da se zabrinemo i zapitamo koga je to trenutna vlast u Splitu delegirala da u njeno ime, a na račun svih građana Splita, nadzire rad Prometa ?!

Kad znamo da je 40 –tak autobusa dnevno u remontu (dobar dio zbog nedostatka rezervnih dijelova) i da sve češće vidimo autobuse u kvaru na gradskim prometnicama te stare autobuse na „krpanju“ linija  te  znajući  da je umjesto ugovorenih, a neisporučenih, rezervnih dijelova u zadnjoj nabavi autobusa navodno dogovorena kompenzacija s dva WV Passata ( tri člana Uprave, jedan već ima WV); onda je vrijeme da se zapitamo gdje je tu upravljanje manirom dobrog gospodarstvenika.Što je bitnije ? Automobili za članove Uprave  ili sigurnost korisnika usluge prijevoza?!

Kad znamo da vozači pucaju pod pritiskom, vrijeme je da se zapitamo zašto je  tri puta poništen natječaj za 15 novih vozača (nisu prošli oni pravi?!) a da je zaposleno 20- tak ljudi drugih profila  bez natječaja?!

Vrijeme je i da zapitamo zašto se daju rentabilne linije ( zračna luka i sl.) u podkoncesiju i koji je tu gospodarski interes?!

Vrijeme je da upozorimo građane na zemljište na kojem se nalazi Promet i o kojem se godinama „priča“ .

S obzirom na sve izrečeno HSLS ozbiljno sumnja u krajnje namjere trenutno izabrane vlasti u odnosu prema našim komunalnim poduzećima. HSLS traži da se vlasništvom građana Splita i okolnih gradova  gospodari na ispravan način.

Fokus javnosti treba okrenuti  prema životnim pitanjima, a ne sitnim podvalama priučenih PR-ovaca koji se izruguju s osjećajima stanovnika ove Županije

Možda nam KODEKS treba i za one koji upravljaju komunalnim poduzećima.

Povezani sadržaj

Telefon: 01 4810 401
Fax: 01 4810 404
Trg Nikole Zrinskog 17/1, 10 000, Zagreb
hsls@hsls.hr