PROJEKT ISTOČNE OBALE: GDJE SU NESTALI RAZVOJ I VIZIONARI

Facebooktwittergoogle_plus
PROJEKT ISTOČNE OBALE: GDJE SU NESTALI RAZVOJ I VIZIONARI20.5.2011.

SPLIT- PROJEKT ISTOČNE OBALE: GDJE SU NESTALI RAZVOJ I VIZIONARI, naziv je tiskovne konferencije koju je u petak, 20. svibnja 2011. godine u Splitu održao spltiski HSLS na kojoj su nazočili prof.dr. Ljiljana Vidučić – Predsjednica HSLS-a Ogranak Split , dr. sc.Ljudevit Pranić – Predsjednik Odbora za gospodarstvo HSLS-a Ogranak Split i mr.sc. Ivo Grga – Predsjednik Odbora za obrazovanje, znanost i međunarodnu suradnju HSLS-a Ogranak Split.HSLS tvrdi da je zadržavanje autobusnog, željezničkog te trajektnog prometa u gradskoj luci suprotno sa sadašnjim, a posebno s budućim interesima većine građana Splita. Radi se o 23,5 hektara prostora istočne obale splitske gradske luke, najvrjednijem prostornom resursu grada i jednom od najvrjednijih zemljišta na Mediteranu.Iz neprihvatljivih razloga – bilo privatnih interesa, bilo zbog nekompetentnosti – gradska uprava odustaje od prenamjene istočne obale luke od prometnog u turističko središte. Uz tutnjavu vlakova i padanje trajektnih rampi ne može se očekivati razvoj turizma i oživljavanje gradske jezgre.
HSLS se pita ima li gradska vlast danas sposobnost i viziju koja će predvidjeti prometne potrebe Splita barem za 20 godina unaprijed? Po njihovom prijedlogu, a kojeg je očito morala uvažiti  naručena prostorno-prometna studija, kreće se u natječaj Projekta Istočna obala prije nego je ista završena.
Željeznicom u naše obalne gradove dolazi samo 0,4 % turista. Od tog postotka samo 1/3  nastavlja putovanje dalje morem. Sličan je postotak turista koji dolaze autobusima u gradsku luku s ciljem odlaska na naše otoke.Ne smije se dopustiti vraćanje unatrag. Grad treba lidere, vizionare koje će se sukreirati strategijske odrednice razvitka, a ne se samo baviti preživljavanjem i žrtvovanjem razvojnih resursa grada.HSLS smatra da je nužno i to što hitnije potrebno autobusni i željeznički kolodvor izmjestiti iz Gradske luke u Kopilicu, kao što je predviđeno postojećom prostornom dokumentacijom. Kroz postojeći željeznički tunel koji vodi u Gradsku luku treba organizirati automobilski promet u pravcu Gradske luke i iz nje, te uspostaviti promet šinobusom u oba smjera (ukapanjem šina u podlogu tunela). HSLS drži da gradsku luku treba rezervirati za domaći i inozemni promet kruzera, brzi linijski promet prema otocima (koji mora biti još učestaliji) te prema Novoj trajektnoj luci, kao i za sidrenje mega jahti. Postojeća lokacija trajektne luke ne dozvoljava povećanje prometa. Novu trajektnu luku treba izgraditi na obalnom prostoru između hotela Duilovo i Stobreča. Na prostoru Istočne obale na podzemnoj etaži treba izgraditi postaju za šinobus i parkirališta, a na gornjoj etaži hotele, kongresni centar, te osigurati prostor za banke, razne turističke, zabavne, trgovačke i lučke sadržaje. Samo tako bi se stvorile pretpostavke za održivi razvoj Splita.             

Povezani sadržaj

Telefon: 01 4810 401
Fax: 01 4810 404
Trg Nikole Zrinskog 17/1, 10 000, Zagreb
hsls@hsls.hr